مشاوره ، تولید و تامین انواع زالو به صورت حرفه ای

تیم ما با وجود کارشناسان فنی و مدیریتی ، با رویکردی مشارکتی و دیدگاه برد-برد به ارائه خدمات مد نظر شما در زمینه پرورش زالو ، تامین زالوی طبی و مولد و ورود به این کسب و کار می پردازد.

مشاوره ، تولید و تامین انواع زالو به صورت حرفه ای

تیم ما با وجود کارشناسان فنی و مدیریتی ، با رویکردی مشارکتی و دیدگاه برد-برد به ارائه خدمات مد نظر شما در زمینه پرورش زالو ، تامین زالوی طبی و مولد و ورود به این کسب و کار می پردازد.

جهت مشاوره رایگان با شماره های 09132632298(دکتر صادقی) و 09123998196 (مهندس احمدیان) تماس حاصل فرمایید.

  • ۰
  • ۰

زالو مثل هر جانداری دارای یک ساختار پیچیده ، منظم و حساب شده است ، بطوری که جغرافیای بدن زالو یکی دیگر از عجایب خلقت موجودات عالم است ، آناتومی بدن زالو متناسب با عملکرد آن است و تمام شرایط لازم را برای اعمال و رفتار زالو فراهم می کند . بدن زالو به شکل تیوب دو لایه است که شامل درم و اپیدرم است ، که در سرتاسر بدن زالو از دهان تا مقعد کشیده شده است زالو یک حیوان نرم تن بوده ، بدنش به صورت بند بند است و از 34 بند تشکیل شده است ، وقتی از دور به بدن زالو نگاه می کنیم احساس این است که سیاه رنگ و زشت است ، اما وقتی زالو را از نزدیک مشاهده می کنیم ، سبز خوشرنگی دارد که با نوار نارنجی رنگی در طول بدن مشخص می شود . سبز زیتونی و در پشت حالتی مثل منجوق دوزی بسیار زیبائی دارد ، بخصوص زمانی که بدن زالو پر خون می شود ، پوست زالو بسیار زیبا و خوش رنگ به نظر می رسد . داخل بدن زالو به یک دستگاه پیچیده شبیه است ( البته باید از محققین کشورهای اروپائی بخاطر کشف رموز آناتومی و فیزیولوژی زالو سپاسگذاری کرد و به آنها دست مریزاد گفت ) در طول بدن زالو از داخل روده ی پیشین ( یا ابتدائی ) ، روده ی میانی که به آن معده نیز می گویند و روده ی پسین یا انتهائی قرار دارد . روده ی پیشین یا ابتدائی شامل دهان ، حلق ، مری می باشد ، روده ی میانی همان معده از ده جفت کیسه تشکیل شده است که قسمت بیشتر روده های داخل شکم زالو را تشکیل می دهد . که کیسه ها به طرز جالبی در طول معده در امتداد هم چیده شده اند . روده ی انتهائی که بصورت سه تکه ای است و بعد از معده بیشترین حجم روده ی کل را تشکیل می دهد . اگر کل روده ی زالو را به ده قسمت کنیم روده ی ابتدایی یک دهم ، روده ی میانی یا معده پنج دهم و روده ی انتهائی سه دهم و قسمت دهان و حلق هم یک دهم آن را تشکیل می دهند . 

در روده ی زالو یک باکتری همزیست زندگی می کند ، بنام آئروموناس بیوار ، سوباریا ورونی یا پسودوموناس هیرودینیس که نامهای دیگری هم دارد . این باکتری به هضم غذا کمک زیادی می کند ، معده زالو به عنوان یک محفظه ی عظیم و پیچیده می تواند مواد غذایی را در خود ذخیره کند تا زالو بتواند برای مدت طولانی بدون استفاده از غذای بیرون زنده بماند . در قسمت انتهائی معده زالو هضم کم انرژی یا آهسته اتفاق می افتد و حتی در صورت نیاز هاضمه ی بی هوازی نیز در معده اتفاق می افتد . زالو بعد از آنکه محتویات شکم را استفاده کرد می تواند ماهها با استفاده از ترکیبات بدن خودش زنده بماند . زالو یک دهان و یک معده دارد که هر دوی اینها نقش مکنده ی جلوئی و عقبی را در بدن زالو ایفا می کنند ، مکنده ی عقبی خودش را به بدن میزبان فیکس می کند و مکنده ی جلوئی که دهان است ، با پشتوانه ی مکنده ی عقبی خود را نگه می دارد و بدن میزبان را محکم گاز می گیرد ، البته مقعد در سطح پشتی بالای مکنده ی عقبی قرار دارد .

ساختار کل بدن زالو بطور کامل در شکل زیر نشان داده شده است سیستم های دفعی زالو بسیار جالب است ، یک سیستم دفعی است که از طریق روده و مقعد انجام می شود ، اما سیستم دفعی بنام نفریدیای حلقوی و اعضای تولید مثلی که هرمافرودیتی ( نر و مادگی ) هستند به شکل زیبائی کار دفع را نیز انجام می دهند . زالو دارای یک سیستم عروقی است که یک شبکه ی مویرگی به هم پیوسته را تشکیل می دهد ، در خون زالو ، هموگلوبین وجود دارد که حامل اکسیژن به تمام قسمتهای بدن می باشد ( خون بدن زالو شبیه خون بدن انسان است به همین دلیل زالو به خون انسان علاقه شدیدی نشان می دهد) ، دربدن زالو هیچگونه استخوانی وجود ندارد به همین دلیل جزء نرمتنان طبقه بندی می شود . بدن زالو شباهت زیادی به کرم خاکی دارد جزءخانواده ی آن است ، بندهای حلقوی بدن زالو هم شبیه یک معجزه است و ساختار دقیق و جالبی دارد ، از 34 بند بدن زالو بندهای 9 تا 11 از کلیتلوم ، عضو مسئول تولید پیله را تشکیل می دهند ، و تنها در فصل تابستان قابل رویت هستند ،هفت بند انتهایی نیز مکنده ی عقبی را بوجود می آورند .

بدن زالو دارای حلقه های ثانوی است که 105 عدد می باشند که در قسمت خارج بخشهای داخلی را در زیر خود پنهان می کنند . هر بخش داخلی بطور متوسط توسط 5 حلقه پوشیده شده است،هر حلقه به شکل زیبائی می تواند مثل آکاردئون باز شود . حلقه ها و عملکرد پیچیده آنها به پوست زالو کمک می کند،تا هر زمان که لازم باشد گسترش یافته و مقادیر قابل توجهی خون را در هنگام تغذیه یا مکیدن در خود جای دهد . در داخل بدن زالو بلافاصله زیر پوست 32 غده ، مثانه دفع ، نفریدیا و وزیکول سیمینال قرار دارند که بصورت بخش مجزا نشان داده می شوند ، دقت در ساختار پیچیده ی آناتومی بدن زالو هر انسان محققی را به شگفتی وا می دارد،بخصوص سیستم پیشرفته و منحصر به فرد عصبی این حیوان که بطرز ماهرانه ای روی طعمه یا دشمن خود تمرکز پیدا می کند ، حیرت انگیز است .

سر زالو جزء دیگری از عجایب زالوست و یک آچار فرانسه ی تمام عیار است ، بطوریکه عمل چسبیدن ، نیش زدن ، ترشح ، مکیدن و حس کردن را به نحو احسن انجام می دهد،سر زالو دارای گیرنده های چشایی و حرارتی بوده و براحتی می تواند نسبت به پیرامون خود عکس العمل نشان دهد زالو دارای چشمانی است که می تواند ببیند . دیواره ی بدن زالو طوری طراحی شده است که بتواند از عهده ی اعمال خود برآید ، ماهیچه های قوی دیواره ی بدن زالو ، این امکان را می دهد که زالو بتواند به مدت طولانی شنا کند و به زالو کمک می کند تا محکم به شکار خود بچسبد.